هنرستان شهید سعیدی خرم آباد

وبلاگ هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه ی شهید سعیدی خرم آباد

هنرستان شهید سعیدی خرم آباد

وبلاگ هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه ی شهید سعیدی خرم آباد

هنرستان  شهید سعیدی خرم آباد

وبلاگ هنرستان پسرانه شهید سعیدی ناحیه 2 خرم آباد

آخرین نظرات

پرسش و پاسخ ها مربوط به دانشگاه و کنکور

سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۰ ب.ظ

سوال و جواب برای آشنایی بیشتر

جهت مشاهده پرسش و پاسخ ها به ادامه مطلب بروید


1-  آیا دانشگاههای علمی – کاربردی هزینه بردارند؟
بله تمامی دانشگاهها به غیر از روزانه هزینه بردار هستند .
2- دانشگاه جامع علمی – کاربردی وابسته به کدام موسسه است و آیا مدرک آن معتبر می باشد؟
این دانشگاه وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری است و مدرک فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز کاملاً معتبر است .
3- منظور از پیوسته و نا پیوسته چیست ؟
منظور از پیوسته در یک مقطع یا دوره ی تحصیلی آن است که تا دادن آن مدرک آزمونی یا کنکور دیگری در کار نخواهد بود . مثلا کارشناسی ارشد پیوسته به این معناست که پس از قبولی فرد درکنکور سراسری تاگرفتن کارشناسی یاگرفتن کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) این رشته هایی که لفظ پیوسته با آنها همراه است کنکور دیگری ندارند . مثلا معماری به صورت کارشناسی ارشد پیوسته است این بدان معناست که تا گرفتن فوق لیسانس می توان بدون وقفه ادامه تحصیل داد و کنکوری برای ورود به کارشناسی ارشد، برای دانشجویان معماری(کارشناسی ارشد پیوسته معماری) وجود نخواهد داشت. اما در مورد کاردانی در دانشگاه چیزی به نام کاردانی پیوسته وجود ندارد، بلکه کاردانی پیوسته برای دانشکده های فنی و حرفه ای است .
4-  کاردانی یا کارشناسی یعنی چه ؟
مقاطع تحصیلی عبارتند از:
الف) کاردانی (فوق دیپلم)
ب) کارشناسی (لیسانس)
ج) کارشناسی ارشد پیوسته (فوق لیسانس)
د) دکترای حرفه ای PH.D
5- آیا کسانی که مدرک کاردانی خود را ازآموزشکده فنی حرفه ای گرفته اند،می توانند در دوره های کاردانی به کارشناسی دانشگاه پیام نور (دوره های فراگیر) ودانشگاه جامع علمی – کاربردی ادامه تحصیل دهند ؟
طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش دانشپذیر دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور، دارندگان مدارک دوره های ضمن خدمت، فنی و حرفه ای، کاردانش و دارندگان گواهینامه معادل کاردانی و سایر موارد مشابه نمی توانند در دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور به عنوان دانشپذیر ثبت نام کنند .
طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون دانشگاه جامع علمی – کاربردی دارندگان مدرک فوق دیپلم یا کاردانی موردتأییدوزارت علوم،تحقیقات و فناوری ویا شورای انقلاب فرهنگی می توانند در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی-کاربردی ثبت نام کرده و شرکت نمایند و بر حسب ضوابط نسبت به انتخاب رشته مبادرت کنند.
6- لطفا در مورد اعتبار مدرک فارغ التحصیل دانشکده های دولتی، آزاد، پیام نور، علمی – کاربردی و دانشگاه مجازی توضیح دهید ؟
مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی، پیام نور، علمی – کاربردی و دانشگاه مجازی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معتبر است. مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نیز معتبر است، اما این دانشگاه مستقل کار می کند و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست. در نهایت مدرک فارغ التحصیل هر دانشگاه با نام و نشان دانشگاهی که در آن تحصیل نموده اند، ارائه می گردد
7- فرق رشته های متمرکز و نیمه متمرکز چیست ؟
رشته هایی که پذیرش دانشجو درآنها نیاز به مصاحبه، معاینه و آزمون عملی و علمی دارد، رشته های نیمه متمرکز نامیده می شود و رشته هایی که پذیرش دانشجو در آن بدون طی مراحل فوق و فقط بر اساس نمرات آزمون سراسری صورت می گیرد رشته های متمرکز هستند. برخی رشته‌های نیمه‌متمرکز: هنرهای تجسمی(نقاشی)، گرافیک و تربیت بدنی
8-  فرق نمره ی کل و رتبه چیست ؟
نمره ی کل داوطلب بر اساس نمره ی کل حاصل از نمره ی کل آزمون عمومی به علاوه سه برابر نمره ی کل آزمون اختصاصی ( با توجه به ضرایب ) تقسیم بر مجموع کل ضرایب محاسبه می شود و رتبه ی داوطلب بر اساس نمره ی کل آزمون و سهمیه ی ثبت نامی تعیین می شود
9-  سهمیه ی مناطق بر چه اساسی تعیین می شود ؟
سهمیه مناطق برای داوطلبان نظام قدیم بر اساس شهرستان محل تحصیل سه سال آخر دوره متوسطه یا هنرستان و برای فارغ التحصیلان و دانش آموزان دوره ی پیش دانشگاهی نظام جدید بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی دوره ی پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان یا هنرستان تعیین می گردد.
10- مدرک کدام دانشگاه معتبر است ؟
از لحاظ قانون استخدامی هیچ فرقی بین مدارک وجود ندارد.
11-  آیا با مدارک کارشناسی پیام نور می توان در کارشناسی ارشد سراسری شرکت کرد ؟
بله
12- آدرس سایت سنجش چیست ؟
www.sanjesh.org
13-  آدرس سایت آزمون دانشگاه آزاد چیست؟
www.azmoon.org
14- لطفا در مورد اعتبار مدرک فارغ التحصیل دانشکده های دولتی، آزاد، پیام نور، علمی – کاربردی و دانشگاه مجازی توضیح دهید ؟
مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی، پیام نور، علمی – کاربردی و دانشگاه مجازی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معتبر است. مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نیز معتبر است، اما این دانشگاه مستقل کار می کند و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست. در نهایت مدرک فارغ التحصیل هر دانشگاه با نام و نشان دانشگاهی که در آن تحصیل نموده اند، ارائه می گردد.
15-  آیا کسانی که مدرک کاردانی خود را ازآموزشکده فنی حرفه ای گرفته اند،می توانند در دوره های کاردانی به کارشناسی دانشگاه پیام نور (دوره های فراگیر) ودانشگاه جامع علمی – کاربردی ادامه تحصیل دهند ؟
طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش دانشپذیر دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور، دارندگان مدارک دوره های ضمن خدمت، فنی و حرفه ای، کاردانش و دارندگان گواهینامه معادل کاردانی و سایر موارد مشابه نمی توانند در دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور به عنوان دانشپذیر ثبت نام کنند .
طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون دانشگاه جامع علمی – کاربردی دارندگان مدک فوق دیپلم یا کاردانی موردتأییدوزارت علوم،تحقیقات و فناوری ویا شورای انقلاب فرهنگی می توانند در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی-کاربردی ثبت نام کرده و شرکت نمایند و بر حسب ضوابط نسبت به انتخاب رشته مبادرت کنند
16-  آیا در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای رشته انتخابی باید متناسب با رشته تحصیلی مان باشد یا در هر رشته ای که بخواهیم می توانیم ثبت نام و آزمون بدهیم؟
در آزمون کاردانی دوره فنی و حرفه ای رشته انتخابی باید متناسب با رشته تحصیلی باشد و نمی توانید در رشته های دیگر آزمون دهید.
17- آیا فارغ التحصیلان دانشکده های فنی و حرفه ای می توانند در آزمون دانشگاه جامع علمی- کاربردی شرکت کنند؟
بله . می توانید در آزمون دانشگاه جامع علمی – کاربردی شرکت کنید.
18- دفترچه کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای چه موقع توزیع می شود؟
مشخصات برگزاری آزمون های ورودی مراکز آموزشی دوره‌های کاردانی پیوسته کامپیوتر:
الف) دانشگاه آزاد اسلامی: زمان توزیع دفترچه ها: تیر ماه - زمان آزمون: شهریورماه
ب) دانشگاه جامع علمی-کاربردی بصورت ترمی: زمان توزیع دفترچه ها: مهرماه - زمان آزمون: دی ماه
ج) دانشگاه جامع علمی-کاربردی بصورت پودمانی: پذیرش دانشجو در شهریورماه و بهمن ماه بصورت فراگیر انجام می گردد.
د) آموزشکده های فنی و حرفه ای: زمان توزیع دفترچه ها : اردیبهشت ماه - زمان آزمون: مرداد ماه
19-  آیا کسانی که در هنرستان تحصیل می کنند، فقط مجاز به شرکت در آزمونهای کاردانی هستند؟
- کسانی که در هنرستان تحصیل می کنند تنها می توانند در آزمون کاردانی پیوسته شرکت کنند. این دسته از داوطلبان چنانچه مایل باشند می توانند در آزمونهای سراسری شرکت نمایند اما باید دوره پیش دانشگاهی را بگذرانند.
20- تکمیل ظرفیت چیست؟
با توجه به اینکه برخی از هنرجویان رشته های فنی نتوانسته اند تا پایان شهریور دیپلم خود را کسب نمایند ولی در دانشگاه قبول شده اند جایگاه اینان خالی می باشد و در آذرماه از طریق سازمان سنجش از تمام کسانی که در آزمون ورودی سال ذکر شده شرکت کرده اند دعوت می‌شود بار دیگر ثبت نام کرده و بر اساس تراز قبلی در صورت کسب نتیجه قبول خواهند شد.
21-  تراز چیست و چه تفاوتی با نمره خام دارد؟
تراز نمره ای است که داوطلب با توجه به درصد هایی ( نمره خام ) که کسب کرده در مقابل دیگر داوطلبان سنجیده می‌شود. مثلا هنرجویی دو درس را 10 درصد نمره خام گرفته است. در درس الف داوطلبان دیگر اکثرا نمرات خام خوبی کسب کرده اند ولی در درس ب بهترین نمره 20 درصد است. با توجه به این مسئله هنرجو در درس الف تراز پائینی دارد ولی در درس ب تراز خیلی خوبی خواهد داشت.
22- بالاترین تراز و پائین ترین تراز چه اعدادی می توانند باشند؟
بالاترین تراز بسته به آزمون 9000 یا 10000 می باشد و اگر کسی نمره خام 0 درصد داشته باشد تراز او حدود 3500 است و اگر کسی تمام تستها را غلط بزند نمره خام منهای 33 درصد داشته و تراز نزدیک 2000 است.

نظرات  (۲)

Charlie: You make some great points. Kettlebells are a great whole body, ground-based form of exercise that is deserving of every single calorie expended. I’ll check out the articles you meo.pnn.Chrisokanaganpeakierformancetcom ‘always moving forward’
  • car insurance quotes Aliso Viejo CA
  • I think they may mean toughest to win, due to the huge number of competitors.If you want a marathon that's hell just to finish, the Badwater Ultramarathon(135 miles) is in Death Valley in July.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی