هنرستان شهید سعیدی خرم آباد

وبلاگ هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه ی شهید سعیدی خرم آباد

هنرستان شهید سعیدی خرم آباد

وبلاگ هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه ی شهید سعیدی خرم آباد

هنرستان  شهید سعیدی خرم آباد

وبلاگ هنرستان پسرانه شهید سعیدی ناحیه 2 خرم آباد

آخرین نظرات

باید ها و نباید های شب های قبل از جلسه کنکور

دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰ ب.ظ

باید و نباید های شبهای  قبل از کنکور


سرانجام بعد از چندین ماه تلاش و کوشش، به روزی خواهید رسید که با حضور در یک آزمون چند ساعته نتیجه کار و زحمات خود را بگیرید؛ پس به توصیه های زیر کاملاً توجه نمایید تا در آن روز بتوانید به بهترین نحو از توانایی های خود استفاده کنید. در سال های گذشته داوطلبانی بوده اند که متأسفانه به خاطر عدم رعایت همین توصیه های ساده ، دچار لطماتی شده اند که ....!


نکاتی در مورد کارت ورود به جلسه

 



1.  محل توزیع، تاریخ و نحوه توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور سراسری از طریق ویژه نامه پیک سنجش و سایت اطلاع رسانی سنجش منتشر می‌شود.

2.  برای دریافت کارت ورود به جلسه حتماً به موقع اقدام کنید.

3.  مشخصات ثبت شده روی کارت را با اطلاعات داوطلبی به طور دقیق کنترل کنید، در صورت عدم تطابق، آن را با سازمان سنجش درمیان بگذارید. اگر در این مورد اختلاف یا اشکالی مشاهده کردید ابداً مضطرب نشوید. این مسأله به سادگی قابل اصلاح است و مکانیسم اصلاح آن نیز از سوی مسئولان محترم سازمان سنجش تدارک دیده شده است.

4.  شماره داوطلبی خود را قبل از شرکت در آزمون یادداشت کرده یا از آن یک کپی تهیه کنید و آن را نزد خود نگه دارید( بهتر است لای  شناسنامه تان بگذارید) زیرا از روی همین شماره محل حوزه امتحانی را پیدا خواهید کردو به هنگام اعلام نتایج، به آن نیاز خواهید داشت.

5.  زمان برگزاری آزمون گروه های آزمایشی مختلف فرق می‌کند. از روی کارت، زمان آزمون گروه خودتان را کنترل کنید.

نکاتی در مورد روز قبل از کنکور

روز قبل از کنکور محل حوزه ی برگزاری خود را به طور دقیق شناسایی کنید و نحوه رسیدن به محل را با توجه به شلوغی مسیر مشخص و تعیین نمایید( روز کنکور ترافیک ویژه خود را دارد که برای داوطلبان انسانی و تجربی و زبان که کنکورهای آن ها روز پنج شنبه یا شنبه برگزار می‌شود مهم تر است. برای داوطلبان ریاضی و هنر که روز جمعه امتحان می‌دهند، اگر چه احتمال ترافیک کم تر است، ولی احتمال دیرتر پیدا کردن تاکسی و غیره در روز تعطیل را باید در نظر گرفت.)

در ضمن به این مسأله توجه کنید که ممکن است حوزه شما هم نام با محلی دیگر باشد لذا به آدرس محل حوزه کاملاً دقت کنید.

در روز قبل از کنکور، درس خواندن به منظور یادگیری تعطیل است!



در صورت نیاز به مطالعه، فقط به دوره نکات مهم بسنده کنید و به هیچ وجه به دوره ی مطالبی که از نظرتان گنگ یا پیچیده است نپردازید. زیرا مطالعه فشرده در روز آخر هیچ نتیجه ای جز آشفته کردن احتمالی ذهن شما نخواهد داشت.

سعی کنید که در آرامش کامل به سر ببرید و به شایعات و حرف های پراکنده ای که درمورد کنکور گفته می‌شود اصلاً توجه نکنید. بهتر است که همراه اعضای خانواده یا دوستان در پارک و هوای آزاد قدم بزنید یا ورزش سبکی( البته نه زیاد) انجام دهید تا شب قبل از کنکور به راحتی بخوابید.


نکاتی در مورد شب قبل از کنکور

1.  درشب قبل از کنکور اصلاً درس نخوانید. دوره و مباحثه‌ی گروهی را هم به هیچ وجه انجام ندهید، چون نتیجه‌ای جز افزایش اضطراب نخواهد داشت و موجبات خستگی شما را در روز آزمون فراهم می‌کند. به مسائل حاشیه ای فکر نکنید و بگذارید ذهن تان در فضای آرام به استراحت بپردازید. بعضی افراد ممکن است نتوانند فکر کردن به مسائل مختلف را از ذهن شان دور کنند و این امر ممکن است و باعث دیر به خواب رفتن آن ها شود. در این حالت خاطرات شیرین و مثبت زندگی تان را در ذهن مرور کنید و از فکرهای منفی بپرهیزید.

2.  دو مداد سیاه پر رنگ، پاک کن، تراش و کارت ورود به جلسه، شناسنامه، ساعت و سایر وسایل ضروری را در دم دستتان بگذارید تا صبح با عجله دنبال آن ها نگشته و خدای نکرده چیزی را فراموش نکنید.

3.  همراه داشتن کمی خوراکی( به خصوص با محتوای قندی)، یک بطری کوچک آب یخ زده و دستمال کاغذی در جلسه آزمون خالی از لطف نخواهد بود لذا بهتر است که از روزهای قبل موارد ذکر شده در شماره های 3 و 4 را آماده کنید.

4.  شب کنکور تا دیر وقت بیدار ماندن و درس خواندن (مثلاً تا 2 بعد ازنیمه شب) آن قدر اشتباه بزرگی است که اصلاً لازم نمی‌بینیم توصیه کنیم که این کار را نکنید!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی